I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu analizy potrzeb w zakresie profesjonalnego wsparcia prowadzących rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz dzieci przebywających w pieczy zastępcz
Zgodnie z art. 180 pkt 7 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej do zadań własnych powiatu należy między innymi organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej, w szczególności przez tworzenie warunków do powstania grup wsparcia oraz specjalistycznego poradnictwa.
Wynik badania będącego przedmiotem zamówienia pozwoli na zaprojektowanie dalszego wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej w m. st. Warszawa, zgodnie z rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami osób prowadzących rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka oraz specjalistów zaangażowanych w dostarczenie usług wspierających.
II WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Zadanie będzie realizowane przy współpracy z przedstawicielami Urzędu m.st. Warszawy – Biura Pomocy i Projektów Społecznych oraz Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie – organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Do zakresu czynności w szczególności należeć będzie:
a) Analiza materiałów dotyczących działań realizowanych w ramach rodzinnej pieczy zastępczej w strukturze miasta stołecznego Warszawy;
b) Przeprowadzenie badania, którego celem będzie:
- ocena aktualnej oferty dla rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka oraz dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej pod kątem efektywności, celowości, dostępności, trafności proponowanego wsparcia;
- określenie potrzeb w zakresie profesjonalnego wsparcia udzielanego prowadzącym rodzinne domy dziecka i rodziny zastępcze;
- określenie potrzeb w zakresie profesjonalnego wsparcia udzielanego dzieciom przebywającym w rodzinnej pieczy zastępczej, w szczególności dzieciom wymagającym specjalistycznej pomocy (m. in. psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej);
- określenie potrzeb w zakresie profesjonalizacji kadry rodzinnej pieczy zastępczej (prowadzący rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze).
c) Sporządzenie raportu z przeprowadzonego badania, zawierającego w szczególności:
- opis sposobu i zakresu przeprowadzenia badania;
- wynik badania;
- wnioski i rekomendacje.
3. Badanie zostanie przeprowadzone z uwzględnieniem perspektywy prowadzących rodzinne domy dziecka oraz rodziny zastępcze, specjalistów świadczących usługi
w ramach wsparcia pieczy zstępczej, w tym koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej. Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia rekrutacji uczestników badania spośród osób wskazanych przez Zamawiającego.
4. Badanie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem:
- analizy danych zastanych;
- indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) – łącznie nie mniej niż 12 IDI,
w tym: 4 z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, 2 z przedstawicielami organizacji pozarządowych świadczących usługi w ramach wsparcia pieczy zastępczej, 2 z prowadzącymi rodzinne domy dziecka, 4 z prowadzącymi rodziny zastępcze;
- ankiet kierowanych do:
· koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej (30 ankiet)
· prowadzących rodzinne domy dziecka (10 ankiet)
· rodzin zastępczych zawodowych (20 ankiet)
· rodzin zastępczych niezawodowych i rodzin zastępczych spokrewnionych (próba losowa – łącznie 30 ankiet)
Podana wyżej metodologia badania stanowi minimum metodologiczne, które może podlegać uzupełnieniom.
Techniki badawcze zaproponowane przez Wykonawcę zostaną skonsultowane
z Zamawiającym.
5. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu:
a) Prezentację wyników i rekomendacji wynikających z przeprowadzonego badania
w wersji papierowej (wydruk kolorowy) oraz elektronicznej (w formacie Word);
b) Narzędzia badawcze skonsultowane z Zamawiającym, w szczególności:
- scenariusze wywiadów w wersji dla prowadzących rodzinne domy dziecka oraz rodziny zastępcze, specjalistów świadczących usługi w ramach wsparcia pieczy zstępczej, w tym koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej;
- transkrypcje wywiadów IDI;
- wzory ankiet z podziałem na adresatów.
Dokumenty o których mowa w pkt 5a) i 5b) zostaną dostarczone do Biura Pomocy i Projektów Społecznych, ul. Niecała 2, 00-098 Warszawa.
III WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wykazać następujące doświadczenie:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie zrealizował
z należytą starannością co najmniej 3 usługi (badania, projekty, analizy, opracowania)
w zakresie usług społecznych. Realizacja usług powinna być potwierdzona referencjami.
IV KRYTERIA OCENY OFERTY
1. Cena brutto oferty – 50%, maksymalnie 50 pkt.
2. Doświadczenie oferenta* w zakresie usług (badań, projektów, analiz, opracowań) związanych z pieczą zastępczą w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert – 30%, maksymalnie 30 pkt, zgodnie z poniższą punktacją:
Liczba usług (badań, projektów, analiz, opracowań)
|
Liczba punktów |
Od 1 do 3 |
10 pkt |
Od 4 do 8 |
20 pkt |
9 i więcej badań |
30 pkt |
* Oferent jest zobowiązany do dostarczenia referencji potwierdzających należyte wykonanie przedmiotowej usługi
3. Doświadczenie osoby/osób, które będą zaangażowane w realizację przedmiotu zamówienia, w realizowaniu projektów/usług z obszaru odpowiadającego swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. w przeprowadzaniu analizy potrzeb
w zakresie profesjonalnego wsparcia udzielanego w ramach pieczy zastępczej – 20%, maksymalnie 20 pkt, zgodnie z poniższą punktacją:
Dysponowanie osobą/osobami mającymi doświadczenie |
Liczba punktów |
TAK |
20 pkt |
NIE |
0 pkt |
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
V TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Zadanie będzie realizowane w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 6 listopada 2015 r.
VI TRYB I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Oferta powinna zawierać formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, oraz następujące załączniki:
a) Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług wskazanych w pkt. III WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO oraz w pkt. IV KRYTERIA OCENY OFERTY, jako elementy doświadczenia oferenta
(np. referencje).
b) CV osób/osoby, które będą zaangażowane w realizację przedmiotu zamówienia zawierające wyraźnie wyróżnione wskazane w pkt. IV KRYTERIA OCENY OFERTY, elementy doświadczenia.
2. Ofertę należy wysłać pocztą elektroniczną na adres mailowy osoby prowadzącej postępowanie kparnicka@um.warszawa.pl lub wysłać faxem na nr 22 443 14 42 do dnia 30 września do godz. 15.00.
VII INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
1. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.
2. Termin płatności za realizację przedmiotu zamówienia wynosi 21 dni od daty złożenia rachunku/ faktury w Biurze Pomocy i Projektów Społecznych, a w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej do 30 dni od daty złożenia rachunku w Biurze Pomocy i Projektów Społecznych, zgodnie z Umową / zamówieniem.
3. Treść umowy z Wykonawcą, a w szczególności przedmiot i wysokość wynagrodzenia zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy.
4. Wszystkie materiały przygotowane przez Wykonawcę powinny zostać oznaczone znakiem promocyjnym „Zakochaj się w Warszawie rodzinnej”. Znak promocyjny, o którym mowa, zamieszcza się zgodnie z aktualnym zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy dotyczącym „Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej m.st. Warszawy i uprawnień przysługujących m.st. Warszawie w działaniach promocyjnych i informacyjnych; znak promocyjny dostępny jest
w wersji elektronicznej na stronie internetowej m.st. Warszawy.
5. Wykonawca jest związany ofertą nie dłużej niż 30 dni od dnia ogłoszenia informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
6. Zamawiający przewiduje możliwość zamówienia uzupełniającego w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego.
7. Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo
do odstąpienia od zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
8. Formularz oferty powinien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/-e.
9. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji zamówienia.