Zwracamy się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka polegająca na skorygowaniu i scaleniu poszczególnych części modelu przeciwdziałania dziedziczeniu biedy (Model PDB) w celu uzyskania komplementarnej, zintegrowanej i kompleksowej całości z jednoczesnym opracowaniem dwóch elementów tego modelu, tj.:
1) standardów międzysektorowej współpracy partnerskiej,
2) rekomendacji dotyczących współpracy asystenta rodziny i organizacji pozarządowych.
Zamówienie dotyczy zadań realizowanych w projekcie „Praski kokon” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
II. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
1.1. Skorygowaniu i scaleniu poszczególnych części modelu przeciwdziałania dziedziczeniu biedy (7 elementów: projekty, poradniki, standardy, rekomendacje – w tym dwa elementy wypracowane przez Wykonawcę w ramach przedmiotowej usługi oraz 5 innych wypracowanych przez lidera i partnerów projektu oraz zweryfikowanie ich zgodności z przyjętymi w m. st. Warszawie dokumentami strategicznymi z zakresu pomocy rodzinie z trudnościami opiekuńczo wychowawczymi) ;
1.2. Przygotowania dwóch elementów modelu:
1.2.1. Standardy międzysektorowej współpracy partnerskiej, określającej zasady współpracy podmiotów samorządowych i organizacji pozarządowych, dotyczącej działań na rzecz rodzin dotkniętych kryzysem i dysfunkcją, w których dziecko zostało umieszczone w placówce opiekuńczo wychowawczej lub jest zagrożone umieszczeniem w placówce (w tym procedury rekrutacyjne uczestników projektu) - w konsultacji z partnerami projektu „Praski kokon”,
1.2.2 Rekomendacje dotyczące współpracy asystenta rodziny i organizacji pozarządowych na rzecz rodziny z trudnościami opiekuńczo - wychowawczymi w ramach modelu przeciwdziałania dziedziczeniu biedy;
1.3 Opracowaniu raportu z konsultacji dwóch wypracowanych elementów modelu o których mowa w pkt 1 ppkt 1.2. przeprowadzonych przez Wykonawcę w sposób uzgodniony z Zamawiającym oraz w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
1.3.1 Raport z przeprowadzonych konsultacji będzie zawierał:
a) opis przebiegu dwóch spotkań konsultacyjnych dwóch elementów modelu z przedstawicielami potencjalnych odbiorców oraz użytkowników modelu (przedstawiciele instytucji i organizacji pozarządowych) – łącznie od 20 do 40 osób,
b) wnioski i uwagi zebrane podczas konsultacji,
c) prezentację w Power Point przygotowaną na potrzeby konsultacji.
2.1. Wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych z Zamawiającym,
2.2. Spotkania Wykonawcy z Zamawiającym będą odbywały się na terenie m.st. Warszawy, w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.
3.1. Dokumentów wypracowanych przez Zamawiającego:
1) Społeczna Strategia Warszawy na lata 2009-2020,
2) Program operacyjny "Rodzina" na lata 2010-2020 uchwalony przez Radę m.st. Warszawy 13 maja 2010 r.,
3) Program Wspierania Rodziny w m.st. Warszawie na lata 2016-2018,
4) Standard realizacji asysty rodzinnej w m.st. Warszawa ,
5) Wnioski z Ewaluacji standardu realizacji asysty rodzinnej w m.st. Warszawa prowadzonej przez Ośrodki Pomocy Społecznej m.st. Warszawy,
6) Model pracy asystenta rodziny w organizacji pozarządowej ,
7) Program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”,
8) inne dostępne publikacje dot. asysty rodzinnej,
9) Rekomendacje dot. ustanawiania i funkcjonowania rodzin wspierających w m.st. Warszawa,
10) Wnioski z Ewaluacji ustanawiania i funkcjonowania przez Ośrodki Pomocy Społecznej m.st. Warszawy i funkcjonowania rodzin wspierających w m.st. Warszawie,
11) Dane ze sprawozdań dotyczących rodzin wspierających i asysty rodzinnej w m.st. Warszawie,
12) Program współpracy m.st. Warszawy w 2017 roku z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
13) Program rozwoju współpracy m.st. Warszawy i organizacji pozarządowych do roku 2020,
14) Zintegrowany Program Rewitalizacji m.st. Warszawy do 2022 roku,
15) Lokalne Systemy Wsparcia,
16) Koncepcji modelu przeciwdziałania dziedziczeniu biedy wypracowanej przez lidera i partnerów projektu Praski Kokon,
17) Pogłębiona diagnoza środowiskowa i instytucjonalna potencjału środowiska lokalnego części Dzielnicy Praga PŁN, zwanej Nową Pragą.
3.2. innych dokumentów zgromadzonych przez Wykonawcę dotyczących asysty rodzinnej, wspierania dziecka i rodziny, współpracy z organizacjami pozarządowymi.
a) organizacyjnej i merytorycznej – z uwzględnieniem istniejących zasobów w obszarze pomocy rodzinom z problemami opiekuńczo-wychowawczymi i rodzinom dotkniętym problemem dziedziczenia biedy
b) formalno-prawnej i legislacyjnej – w oparciu o istniejący stan prawny.
III. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Do zapytania ofertowego mogą przystąpić Wykonawcy, którzy wykażą, w okresie ostatnich trzech lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie, doświadczenie w realizacji co najmniej 1 usługi: standard usług/ model usług/ koncepcja innowacyjnych rozwiązań w obszarze pomocy rodzinom z problemami opiekuńczo-wychowawczymi. Realizacja usług powinna być potwierdzona referencjami lub innymi stosownymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usługi (np. referencje, protokoły odbioru).
IV. KRYTERIA OCENY OFERT:
1.Cena - 50 % (maksymalnie 50 pkt).
2.Doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług: standard usług/ model usług/ koncepcja innowacyjnych rozwiązań/ projektów/ programów/ badań/ ewaluacji/ publikacji w obszarze zagadnień związanych z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie– 30% (maksymalnie 30 pkt). Realizacja usług powinna być potwierdzona referencjami lub innymi stosownymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usługi (np. referencje, protokoły odbioru).
Za każdą usługę, którą wykonał oferent i/lub osoba/osoby wskazane przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia, oferent otrzyma 3 pkt. Maksymalnie za spełnienie przedmiotowego kryterium można otrzymać 30 pkt. Realizacja usług powinna być potwierdzona referencjami lub innymi stosownymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usługi (np. referencje, protokoły odbioru).
3.Doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług: standard usług/ model usług/ koncepcja innowacyjnych rozwiązań/ projektów/ programów/ badań/ ewaluacji/ publikacji w obszarze współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi – 20% (maksymalnie 20 pkt):
Za każdą usługę, którą wykonał oferent i/lub osoba/osoby wskazane przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia, oferent otrzyma 2 pkt. Maksymalnie za spełnienie przedmiotowego kryterium można otrzymać 20 pkt.
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: od dnia podpisania umowy do 30 września 2017 roku, w tym:
VI. TRYB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
VII. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA: