Zwracamy się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:
1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :
Przeprowadzenie oceny dostępności architektonicznej wybranych obiektów użyteczności publicznej wraz z rekomendacjami zmian poprawiających dostępność obiektu oraz zapewnianych usług.
Ocena dostępności architektonicznej obiektu jest pierwszym krokiem w identyfikacji obszarów wymagających poprawy, wyniki raportu mają za zadanie dać podstawę do stworzenia planu działań w kierunku poprawy dostępności danego obiektu.
Celem przedmiotu zamówienia jest:
1.1. określenie istniejącego poziomu dostępności budynku, otoczenia zewnętrznego;
1.2. określenie rekomendacji racjonalnych działań / usprawnień wpływających na poprawę użyteczności budynku przez osoby o ograniczonej mobilności i percepcji, w tym osób z niepełnosprawnościami (wzroku, słuchu, ruchu). Działania te mogą odnosić się zarówno do likwidacji fizycznych barier, jak poprawy sposobu zarządzania budynkiem w danej placówce;
Rekomendacje zmian, o których mowa rozumiane są jako:
• znacznie poprawiające dostępność czyli dostęp wraz z możliwością użytkowania przez osoby o ograniczonej mobilności i percepcji do wszystkich podstawowych funkcji obiektu i jego otoczenia na równi ze wszystkimi, zgodnie z definicją „projektowania uniwersalnego” oraz treścią dokumentów określonych w pkt. 2
lub
• wymagają natychmiastowego wprowadzenia, gdyż na przykład dotyczą sytuacji, w której istnieje zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników budynku
2. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA (jeśli dotyczy)
Na przedmiot zamówienia składają się:
a) przeprowadzenie części wstępnej:
• tzn. wizyty terenowej obiektu, otoczenia zewnętrznego przy udziale minimum 1 eksperta oraz przy wsparciu testera z niepełnosprawnością, to jest minimum 1 osoby poruszającej się na wózku lub 1 osoby niewidomej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wizycie terenowej. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie wizyty z minimum 4 dniowym wyprzedzeniem. Wizyta terenowa powinna się składać z minimum rozpoznania terenu, identyfikacji barier architektonicznych i wykonania pomiarów. lub w przypadku oceny na podstawie dokumentacji projektowej
• przeprowadzenie części wstępnej oceny dokumentacji projektowej (koncepcji lub budowlanej lub wykonawczej) przy udziale minimum 1 eksperta
b) części głównej – wykonanie raportu wraz z rekomendacjami;
Wykonawca na zakończenie przedstawi ocenę dostępności w formie raportu pisemnego wraz z rekomendacjami.
2.1 Ocenę dostępności obiektu należy wykonać w oparciu o:
a) metodologię określoną we Wzorcowym Opisie Dostępności – dokument stanowiący listę kontrolną do przeprowadzenia analizy ścieżki dostępu. Dokument załączony jest do niniejszego zapytania ofertowego jako Załącznik nr 3
b) definicję dostępności, że wymagane jest zapewnienie dostępu wraz z możliwością użytkowania przez osoby o ograniczonej mobilności i percepcji do wszystkich podstawowych funkcji obiektu i jego otoczenia na równi ze wszystkimi, zgodnie z definicją „projektowania uniwersalnego” oraz treścią dokumentów:
2.1.1. „Standardy dostępności dla m.st. Warszawy” stanowiące załącznik nr 1 Zarządzenia Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr 1682/2017 z dnia 23 października 2017 r. w sprawie tworzenia na terenie miasta stołecznego Warszawy dostępnej przestrzeni, w tym infrastruktury dla pieszych ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonej mobilności i percepcji. Dostęp online:
https://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Zarzadzeni...
2.1.2. „Standardy dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami” - uwzględniając koncepcję uniwersalnego projektowania – poradnik. Wydany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, jako kodeks dobrych praktyk. Warszawa. Data wydania 11.2017. Dostęp online: http://mib.gov.pl/files/0/1798135/StandardyDostepnosci.pdf
2.1.3. Ustawa Prawo Budowlane oraz rozporządzenia wykonawcze ws. Warunków technicznych
2.2 ZAKRES OPRACOWANIA
Opracowanie audytu dostępności budynku lub projektu powinno zawierać dokumentację fotograficzną wraz z następującymi elementami:
2.2.1. uproszczony plan sytuacyjny wraz z przyległym terenem;
2.2.2. opis wyników oceny dostępności zgodnie z metodologią określoną we Wzorcowym Opisie Dostępności i w oparciu o przeprowadzone przez Wykonawcę wizyty terenowe;
2.2.3. rekomendacje poprawiające dostępność.
Dla poszczególnych ocenianych obiektów należy przeprowadzić ocenę poniżej wymienionych obszarów pod kątem dostępności i opisać następujące elementy jeżeli dotyczą:
1. Otoczenia zewnętrznego rozumianego jako:
a) trasę dojścia do budynku;
b) wyposażenie na trasie dojścia;
c) oznaczenia, tablice informacyjne
d) oświetlenie
2. Parkingu dla osoby z niepełnosprawnościami rozumianego jako:
a) typ parkingu
b) parametry miejsca parkingowego
c) odległość miejsca parkingowego dla OzN od wejścia
d) przestrzeń manewrową na ciągu pieszym
e) usprawnienia / dostępność pod kątem niepełnosprawności ruchowej, wzrokowej, słuchowej
f) zastosowane materiały wykończeniowe
g) wyposażenie
h) oznakowanie miejsca postojowego
i) oświetlenie
j) sygnalizację do przywołania pomocy
3. Wejścia do budynku rozumiane jako:
a) dojście do budynku
b) wejścia do budynku
c) przedsionek, drzwi wejściowe i wewnętrzne
d) oświetlenie
e) sygnalizację do przywołania pomocy
4. Komunikacji poziomej w budynku rozumianej jako:
a) recepcji / punktu informacyjnego
b) dostępne przestrzenie i korytarze w budynku
c) parametry przestrzeni manewrowej
d) usprawnienia / dostępność pod kątem niepełnosprawności ruchowej, wzrokowej, słuchowej
e) zastosowane materiały wykończeniowe
f) wyposażenie
g) oznaczenia / tablice informacyjne
h) oświetlenie
i) sygnalizacja w budynku
5. Komunikacji pionowej w budynku rozumianej jako:
a) windy
b) schody wewnętrzne
c) parametry przestrzeni manewrowej
d) oznaczenia / tablice informacyjne
e) oświetlenie
6. Pomieszczeń sanitarnych, w toalet dla OzN rozumianych jako:
a) dostępność toalet dla OzN
b) drzwi do toalet dla OzN
c) parametry przestrzeni manewrowej
d) zastosowane materiały wykończeniowe
e) wyposażenie toalet dla OzN
f) oznaczenia / tablice informacyjne
g) oświetlenie
7. Pomieszczeń typu audytoryjnych, do pracy, innych wynikających ze specyfikacji obiektu rozumiane jako:
a) dostępność pomieszczeń do pracy, innych dla OzN
b) parametry przestrzeni manewrowej
c) drzwi do pomieszczeń
d) zastosowane materiały wykończeniowe
e) wyposażenie pomieszczeń
f) oznaczenia / tablice informacyjne
g) oświetlenie
8. Ochrony przeciwpożarowej
Zamawiający dopuszcza rozszerzenie powyższego katalogu obszarów.
2.3 INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBRANYCH BUDYNKÓW
2.3.1 Centrum Kulturalno-Edukacyjne przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie
Etap budowy: zakończono prace projektu wykonawczego, etap wyboru Wykonawcy robót budowlanych, planowane zakończenie robót w 2019 r.
Powierzchnia: użytkowa budynku netto 5262,92 m2
Inwestor: Miasto Stołeczne Warszawa, jednostka koordynująca / realizująca Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Praga Południe.
Centrum Kulturalno-Edukacyjne z osiedlowym domem kultury, biblioteką i pomieszczeniami na zajęcia dla seniorów przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Budynek jest skomponowany z dwóch brył. Wyższej trzy kondygnacyjnej dla części Centrum Kultury i niższej jedno kondygnacyjnej dla Europejskiego Uniwersytetu 2-go i 3-go wieku. Część jednokondygnacyjna dwu i trzy traktowa posiada patio doświetlające i zielony dach ekstensywno - intensywny. Wejście główne znajduje się od strony ul. Jana Nowaka – Jeziorańskiego w pobliżu istniejącego przystanku autobusowego. Pozostałe wejścia mają charakter ewakuacyjny.
Dodatkowe informacje na temat inwestycji znajdują się pod linkiem:
http://zamowienia.pragapld.waw.pl/index.php?id=2297
2.3.2 Rewitalizacja Parku Wodnego „Moczydło”
Etap budowy: prace budowlane na ukończeniu, planowany odbiór robót w październiku 2018 r.,
Powierzchnia: 8 ha, powierzchnia podlegająca ocenie zostanie ustalona wraz z Wykonawcą. Zamawiający zastrzega prawo do określenia granicy terenu podlegającego ocenie, tak aby zostały wybrane najważniejsze obszary parku (wejście, kasy, szatnie, główne niecki basenowe, plac zabaw).
Inwestor: Miasto Stołeczne Warszawa, jednostka koordynująca / realizująca Stołeczne Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA
Rewitalizacja Parku Wodnego „Moczydła” zakłada przede wszystkim modernizację basenu rekreacyjnego, którego nowa niecka wykonana będzie ze stali nierdzewnej. Zostanie on wyposażony w zespół zjeżdżalni wodnych oraz inne urządzenia wodne, m.in. w siatkę wspinaczkową, tor przeszkód czy wave ball. Wokół basenu rekreacyjnego pojawi się również brodzik i strefa placu wodnego z licznymi atrakcjami dla dzieci.
W centralnej części powstanie plaża. Dodatkowo rozbudowane zostaną dwa boiska plażowe do siatkówki i jedno do piłki nożnej. Powstanie również plac zabaw dla dzieci. Prace modernizacyjne obejmują także wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej, montaż energooszczędnego oświetlania oraz monitoringu. Ośrodek Moczydło to: basen olimpijski z ośmioma torami, duży basen rodzinny z trzema zjeżdżalniami, brodzik dla dzieci oraz zjeżdżalnia gigant o długości 70 metrów tworzą największy kompleks odkrytych basenów w stolicy. Kilka lat temu został wyremontowany basen sportowy, a boisko do piłki nożnej, nowe toalety i przebieralnie powstały w 2012 r. Harmonogram prowadzonych prac budowlanych zakłada realizację przedsięwzięcia do końca października 2018 r.
Dodatkowe informacje na temat inwestycji znajdują się pod linkiem:
https://aktywnawarszawa.waw.pl/pl/aktualnosci/osrodki/postep-prac-w-osro...
3. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO (jeśli dotyczy)
Do zapytania ofertowego mogą przystąpić Wykonawcy, którzy:
3.1. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie przygotowywania i realizacji audytu budynku lub przestrzeni miejskiej w zakresie zapewniania dostępności dla osób o ograniczonej mobilności i percepcji, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, był Wykonawcą minimum 2 audytów / ocen budynków lub przestrzeni pod kątem zapewnienia dostępności dla osób o ograniczonej mobilności i percepcji, w tym osób z niepełnosprawnościami – wykonanych na potrzeby innych podmiotów.
Powyższe wymagania tj. wiedzę i doświadczenie w zakresie przygotowania i realizacji audytów należy wykazać jako doświadczenie Oferenta (jako firmy lub instytucji) lub jako doświadczenie osób wchodzących w skład zespołu przewidzianego do realizacji przedmiotu zamówienia, wymienionych w tabeli nr 2, znajdującej się w formularzu ofertowym.
3.2. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wiedzę i doświadczenie dotyczących potrzeb osób o ograniczonej mobilności i percepcji, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Wykaz osób przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia, którymi dysponuje Wykonawca, w tym min 1 doświadczonego architekta, lub eksperta w zakresie dostępności, który wykonał audyt dostępności należy przedstawić w tabeli nr 3, znajdującej się w formularzu ofertowym. W przypadku osób niebędących pracownikami stałymi Oferenta, Wykonawca oświadcza o dyspozycji do gotowości podjęcia współpracy w przedmiocie zamówienia i/lub przekazaniu doświadczenia Oferentowi na realizację przedmiotu zamówienia.
Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Oferenta w/w oświadczeń w dołączonej tabeli nr 3 do formularza ofertowego.
3.3. Wyrażą zgodę oraz wezmą udział w bezpłatnym 3h spotkaniu informacyjno - edukacyjnym przeprowadzonym przez Zamawiającego przed przystąpieniem do wykonania zlecenia. Spotkanie będzie obejmowało zagadnienia dotyczące metodologii przeprowadzenia audytu zgodnie z Wzorcowym Opisem Dostępności.
Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczenia gotowości wzięcia udziału w spotkaniu.
3.4. Oświadczą, że wizyty terenowe obiektów, otoczenia zewnętrznego odbędą się przy udziale i wsparciu testera z niepełnosprawnością, to jest minimum 1 osoby poruszającej się na wózku lub 1 osoby niewidomej.
Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczenia gotowości wzięcia udziału w wizytach terenowych przy udziale i wsparciu testera z niepełnosprawnością.
4. KRYTERIA OCENY OFERTY:
Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie następującym kryteriami i ich wagą:
Lp. Kryterium oceny ofert Waga
1 Cena całkowita zamówienia 60%
2 Doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji audytów/ocen/opinii dot. dostępności 30%
3 Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością w liczbie nie mniej niż 10% 10%
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty w następujący sposób:
4.1 60% - cena całkowita zamówienia
Wykonawca przedstawi na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zapytania:
1) cenę całkowitą zamówienia, która podlega ocenie
2) cenę netto za wykonanie oceny dostępności dla obiektu przy ul. Jana Nowaka – Jeziorańskiego oraz parku wodnego „Moczydło”
Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należytego podatku VAT – dla całości zamówienia. Wykonawca może zaproponować tylko jedną cenę całkowitą i nie może jej zmienić po złożeniu oferty.
Sposób obliczenia wartości punktowej kryterium:
najniższa cena ofertowa brutto
Cena= ---------------------------------------------- x 60 pkt
cena brutto oferty badanej
Rozliczenie:
Zaplata za wykonane zamówienie zostanie wyliczona za faktyczną liczbę zrealizowanych ocen dostępności.
4.2 30% - doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji audytów zapewnienia dostępności pod kątem osób o ograniczonej mobilności i percepcji, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Doświadczenie będzie punktowane na podstawie liczby i zakresu tematycznego wykazanych w tabeli nr 2 znajdujących się w formularzu ofertowym, po 6 punktów za każdą pozycję, z zastrzeżeniem, że za pierwsze 2 audyty / oceny, które są warunkiem przystąpienia do zapytania ofertowego, nie zostaną przyznane żadne punkty. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać Oferent wynosi 30 – za 5 dodatkowych pozycji wykazanych w tabeli (5 pozycji x 6 pkt = 30 pkt).
Sposób obliczenia wartości punktowej kryterium:
30% = 30 pkt, w przypadku wykazania 5 audytów / ocen dostępności ponad 2 audyty / oceny, które są warunkiem przystąpienia do zapytania.
4.3 10 % zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami:
Sposób obliczenia wartości punktowej kryterium: 10%=10 pkt
10 punków zostanie przyznane Wykonawcom, u których nie mniej niż 10% zatrudnionych pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Na potwierdzenie tego Wykonawca oświadcza, że zatrudnia / nie zatrudnia* nie mniej niż 10% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach).
* niepotrzebne należy skreślić
5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: od dnia podpisania umowy do 7 grudnia 2018 r.
6. TRYB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Oferta powinna zawierać Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 2 – Załącznik do zapytania ofertowego oraz inne wymagane załączniki.
2. Ofertę należy: (niepotrzebne skreślić) , tj.:
- złożyć w Biurze Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, ul. Niecała 2, 00-098 Warszawa, albo
- wysłać faxem na numer: 22 443 14 42, albo
- wysłać pocztą elektroniczną na adres mailowy osoby prowadzącej postępowanie
Hanny Malik – Trocha, hmalik@um.warszawa.pl
oraz Donaty Kończyk, dkonczyk@um.warszawa.pl
do dnia 5.11.2018 do godz. 12.00. Plik stanowiący załącznik do maila nie może przekraczać 10 MB, w przypadku wysłania wiadomości o większych rozmiarach, konieczne jest powiadomienie telefoniczne przed wysłaniem.
7. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA:
a. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum, na podstawie Umowy konsorcjum.
b. Termin płatności za realizację przedmiotu zamówienia: 21 dni od daty złożenia rachunku/ faktury w Biurze, a w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej do 30 dni od daty złożenia rachunku w Biurze, zgodnie z Umową / zamówieniem.
c. Wszystkie materiały przygotowane przez Wykonawcę powinny zostać oznaczone logotypami Zamawiającego oraz zgodnie z zasadami opisanymi w Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej m.st. Warszawy, a w przypadku projektów współfinansowanych z funduszy europejskich zgodnie z Wytycznymi do tych funduszy
d. Oferent jest związany z ofertą nie dłużej niż 45 dni od dnia ogłoszenia informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
e. Określenie ewentualnych warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie zawarte w projekcie umowy.
f. Oferent winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.) z dnia 10 maja 2018 r. oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.).Oferent oświadczy, że zapoznał się z załączoną Klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie zgody.
g. Oferent wyraża zgodę na udostępnienie treści umowy. W szczególności przedmiot umowy
i wysokość wynagrodzenia stanowią informację publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1330), która podlega udostępnianiu w trybie przedmiotowej ustawy. Oferent wyraża zgodę na udostepnienie danych osobowych w zakresie obejmującym imię i nazwisko, adres, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – również w zakresie firmy, ponadto wyraża zgodę na udostępnienie całości treści złożonej oferty wraz z załącznikami (w tym m.in. wysokość złożonej oferty, nazwę firmy, adres, referencje, doświadczenie). Przedmiot umowy i wysokość wynagrodzenia zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy.
h. Zamawiający informuje, że płatność za wykonaną usługę/zakup będzie dokonywana z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności.
i. W przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą wymagane jest posiadanie rachunku rozliczeniowego służącego wyłącznie do celów rozliczeń z tytułu prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.
j. Z chwilą przekazania raportu z oceny dostępności obiektów Wykonawca przekazuje prawa autorskie Zamawiającemu.
8. UWAGI:
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................